torstai 2. helmikuuta 2017

No one can lift me, catch me the way that you do

Mä taisin luvata jotain kivaa seuraavaksi, joten tässä vähä lämpöä rakkauden ja villasukkien muodossa, koska hei mikä on parempaa ku rakkaus ja pehmoset villikset? Mä oon hurahtanu vaan entistä pahemmin kutomiseen (tai neulomiseen, kummaksi sitä nyt kukin kutsuu) eikä loppua innostukselle näy. Sain Marikalta joululahjaksi Merja Ojanperän Kauneimmat Villasukat -kirjan ja vaikka aluksi vähä jännitti että osaanko mä niin nättejä pitsi-palmikko-hässäkkä-sukkia tehdäkkään, niin ne ohjeet on kyllä niin hyvät ja selkeät että tähän saakka on kyllä onnistunu ihan ongelmitta! Ainoa harmitus on et varmaan joka toisiin sukkiin on jotain virkattuja lisäjuttuja, ja mä en osaa virkata. Oon kattonu videoita ja lukenu kuvallisia "virkkausta idiooteille"-tyylisiä ohjeita ja Laura on yrittäny mua opettaa, mutta jumalauta en saa edes isoäidinneliötä tai ympyrää aikaseksi. En kuitenkaan oo luovuttanu, vaan aion sen vielä oppia, mutta toistaiseksi ei vaan onnistu, ja se harmittaa koska ne virkatut yksityiskohdat tuo niihin sukkiin sen viimeisen silauksen. Toki kaikki ne sukat toimii ilmankin niitä virkkaus-osia, mutta sitte ne on paljo tylsempiä.

Joitain joululahjasukkia.
Että ihan vink vink jos tekee mieli tilata villasukat niin rohkeesti kysymään vaan, mä rakastan kutoa mutta en haluaisi kuitenkaan hukkua villasukkiin, joten on ihan kiva välillä tehdä niitä muillekkin. Kudon myös lapasia ja kaulahuiveja! Pipoista ei paljoa kokemusta oo joten niitä en vielä ihan täysin handlaa. Onhan semmonen perus pipsa aika iisi tehä, mut ku haluaisin tehä semmosia rentoja myssyjä jotka vähä lerpattaa ja en oo vielä löytäny semmosta ohjetta, enkä oo keksiny itekkään että miten semmosen tekis. Joskus ois myös haaveissa kutoo villapaita, mut toistaseksi en jaksa edes ajatella asiaa koska voin vaan kuvitella millanen homma siinä on, plus en vielä osaa oikeen lukee ohjeita kunnolla.

Oon niin innoissani ku oon oppinu tekemään muutaki ku perussukkaa (vaikka perussukka onkin melkeinpä se paras sukka) ja osaisin varmasti nyt tehdä myös ne kauan haaveilemani piirakkasukat, joita ennen katoin sillä silmällä että en vaan minä kyllä tommosia! Eli iso kiitos Neposelle että osti sen kirjan mulle, en välttämättä ois ite uskaltanu sitä hommata koska ensisilmäyksellä näytti kovin vaikeilta sukilta. Mutta siinä kirjassa tosiaan on niin selkeet ja helpot ohjeet että perustiedoilla ja taidoilla kyllä pystyy melkeinpä kuka vaan niitä seuraamaan ja tekemään upeita sukkia.


Oon nyt aloittanu työkokeilun Tuulia Designillä, semmonen yksityisyrittäjän pitämä käsityö/askartelu-kauppa, ja oon kyllä nauttinu olostani täälä. Tein mun merkonomitutkinnon näyttötyön täälä samaisessa paikassa joten ei ihan uus tuttavuus tää paikka toki oo, mutta nyt ei oo onneks mitään paineita niskassa sen suhteen mitä pitää tehdä ja mihin mennessä ja montako raporttia pitää kirjottaa. Se miinuspuoli tässä on se etten ehdi kutoa yhtä paljo ku aiemmin, haha. Noh, tekee hyvääki tämmönen "pakkotauko" välillä, viimesen parin viikon aikana kudoin melkein viidet parit sukkia! Ja kyllähän sitä iltasin kuitenki vähä ehtii.


Ollaan Mikan kans elelty nyt parisen kuukautta yhessä, ja en onnellisempi voisi olla. Mika on mun sielunkumppani, mun toinen puolisko ja ihanin mies koko maailmassa. Joka päivä ei oo ruusuilla tanssimista, välillä me riidellään ja tulee väärinkäsityksiä, mutta sellasta on arki, ja mä en vaihtaisi sitä mihinkään. Mika on mun, niin ilot ja onnet kuin surut ja riidatkin, ja kaikki asiat selviää puhumalla ja pussaamalla.

Tottakai vielä on totuttelua yhteiseloon, kun ollaan monissa asioissa totuttu ihan eri tyyleihin ja tapoihin, eri rytmiin, mutta kokoajan tässä opitaan uutta ja kasvetaan yhteen. Kyllä se elämä pian sujuu jo vaivattomasti kun tunnetaan toistemme oikut ja ihanuudet. Rakkaus on suurta ja aitoa, se on tärkeintä. <3

It took us a while
With every breath a new day

With love on the line

We've had our share of mistakes

But all your flaws and scars are mine

Still falling for you

Still falling for you

~ Heni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti